Menu
0
Vanaf 50 euro gratis verzending!
Voor 14.00 uur besteld, volgende werkdag geleverd in België!
Binnen 2 werkdagen geleverd in Nederland!

Verzenden & retourneren

LUS deel uitmakend van Audiomix B.v.

 

Inhoudstabel

 

1. Hoe moet ik retourneren

 

2. Alles over retourneren en verzending

 

3. Verzending van mijn retour

 

4. Levering door LUS

 

 

1. Hoe moet ik retourneren?

 

>> Hoe meld ik mijn retour aan?

U kan de retour aanmelden op onze webshop via ‘mijn bestellingen’.
Klik op de bestelling, onder het door u bestelde product kan u het artikel als retour aanmelden.
Meldt uw ontvangen pakket binnen de 14 dagen aan voor retour.

 

>> Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • Na aanmelden heeft u 14 dagen de tijd om het artikel op te sturen naar ons.
  • Het artikel dient steeds teruggestuurd te worden in de originele, onbeschadigde verpakking. Denk er aan om de verpakking met zorg open te maken en niet kapot te scheuren. Gebruik geen Duct tape of andere soorten tape want die kunnen de verpakking beschadigen.
  • Beschadigde, onvolledige of niet-originele verpakkingen worden teruggenomen met een waardevermindering.
  • Het pakket dient ter bescherming van de inhoud en de productverpakking in een extra doos of omwikkeld met donkere folie, teruggestuurd te worden.
  • Artikelen worden terug gestuurd met alle meegeleverde accessoires.

 

 

2. Alles over retourneren en verzending

 

 

>> Ik heb een fout/defect product ontvangen.

  • Indien u per ongeluk een fout artikel heeft besteld, kan u dat gewoon retour sturen naar ons volgens de procedure. Gelieve ons op de hoogte te brengen over de reden van retour. Zodra wij het artikel hebben ontvangen sturen we het juiste op.
  • Indien u een fout of defect artikel hebt ontvangen, verzoeken we u dat dadelijk te melden aan onze klantenservice. U kan dat doen door telefonisch contact op te nemen met het nummer: +32 13 56 07 20 of per mail naar: [email protected].

 

>> Welke retourmogelijkheden heb ik?

  • U kan het artikel op eigen kosten retourneren, zodra wij het artikel ontvangen en gecontroleerd hebben zal het geld dat u hebt betaald voor het artikel, terug gestort worden.
  • Bij schade zal uw artikel met een waardevermindering worden terugbetaald.

 

>> Wat als mijn product niet voldoet aan de retourvoorwaarden?

Wilt u het artikel terugsturen binnen de zichtperiode, maar valt deze niet onder de retourvoorwaarden? U kan het artikel nog steeds aanmelden voor retour, maar hou rekening met volgende zaken:
  • Bevat het artikel gebruikssporen?
  • Missen er accessoires?
  • Is de verpakking niet meer volledig of beschadigd?
Indien één of meerdere van deze zaken van toepassing zijn en verder gaan dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van het toestel te testen, volgen wij een richtlijn om de vergoeding van het toestel te bepalen. 

 

>> Mag ik een artikel thuis uitproberen?

Indien het herroepingsrecht van toepassing is mag u het artikel thuis testen, maar u mag het product niet in gebruik nemen.
U mag het product testen, hanteren en inspecteren, zoals u dit in de winkel ook zou doen. Indien u het toestel in gebruik neemt, zal er een waardevermindering van toepassing zijn.
 
Bent u niet zeker van de aankoop, zorg er dan voor dat u het product zorgvuldig uitpakt met grote zorg voor de verpakking, bescherming en het artikel zelf.
Bevalt het artikel niet? Dan kan u het retourneren. Met de grote zorg die u heeft toegepast bij het uitpakken en terug inpakken, zal het retourproces sneller verlopen.
 
 Indien het herroepingsrecht niet van toepassing is mag u het artikel niet testen met bedoeling het te retourneren.
 
 

>> Hoe snel ontvang ik mijn terugbetaling?

Zodra wij de retour ontvangen, wordt die volgens voorgeschreven richtlijnen gecontroleerd. Indien uw retour aan de voorwaarden voldoet, storten we het volledige bedrag binnen een termijn van 14 kalenderdagen na ontvangst terug.
Heeft u betaald met een waardebon? Dan ontvangt u het retourbedrag in de vorm van een cadeaubon terug.
 
Voldoet de retour niet aan de voorwaarden, dan zal er volgens voorgeschreven richtlijnen een waardevermindering bepaald worden.
Het vergoede saldo zal teruggestort worden op hetzelfde rekeningnummer waarmee u de betaling heeft voldaan.

 

>> Wat moet ik doen als mijn artikel beschadigd geleverd wordt?

Bij het aftekenen van goederen bij levering, bevestigd u bij de transportdienst voor het goede ontvangst hiervan. Hierdoor is het belangrijk dat u steeds het pakket weigert wanneer er sprake is van transportschade.
 
Heeft u het pakket toch aangenomen of de schade pas achteraf waargenomen? Meldt de schade per mail aan ons ([email protected]) binnen de 24 uur. Het is belangrijk dat u in deze mail enkele foto’s toevoegt van de schade, het verzendlabel, de gehele verpakking, het product in de verpakking en de aankoopfactuur.

 

>>Wat zijn uitzonderingen op retourneren/herroepingsrecht?

Tenzij anders overeengekomen, kan de klant het herroepingsrecht niet uitoefenen voor overeenkomsten:
  • Betreffende de levering van diensten waarvan de uitvoering met instemming van de klant begonnen is vóór het einde van de herroepingstermijn;
  • Betreffende de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifiek persoon bestemd zijn;
  • Betreffende de levering van producten die snel kunnen bederven of verouderen of met een beperkte houdbaarheid;
  • Betreffende de levering van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling door de klant is verbroken;
  • Betreffende de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  • Betreffende de levering van dagbladen, tijdschriften en magazines;
  • Betreffende de levering of verstrekking van goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de onderneming geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingsperiode kunnen voordoen;
  • Betreffende de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  • Waarbij de consument de onderneming specifiek verzocht heeft hem te bezoeken om daar dringende herstellingen of onderhoud te verrichten;
  • Betreffende de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd;
 Indien het herroepingsrecht niet van toepassing is, kan u dit terugvinden bij de beschrijving van dit artikel op onze webshop.
 
 

3. Verzending van mijn retour

 

>> Hoe verstuur ik mijn artikel(en)?

Het is heel belangrijk dat uw pakket goed ingepakt wordt voor transport, hieronder vind u enkele tips terug:
  • Zorg ervoor dat het artikel terug is ingepakt op dezelfde manier zoals u het ontvangen heeft. Dat zorgt ervoor dat het retourprocessor vlotter verloopt.
  • Gebruik geen tape op de verpakkingsdoos. Dat kan zorgen voor beschadiging van de productverpakking.
  • Gebruik altijd een extra verzenddoos of rekfolie om het product in te transporteren. Steek in deze doos eveneens een extra papiertje met uw gegevens: bestelnummer of factuurnummer, zodat wij uw gegevens gemakkelijk kunnen achterhalen.
  • Plak het verzendlabel op de verzenddoos of op de rekfolie.
  • Het pakketje is klaar om binnen te brengen in een postpunt!

 

>> Kan ik mijn retour in de winkel retourneren?

U kan de retour ook in de winkel komen retourneren. Indien u kiest voor retournering in de winkel hou er dan rekening mee dat hier dezelfde retourvoorwaarden gelden.

 

>> Retourkosten

LUS richt zich naar de Belgische wetgeving in verband met retourkosten. Dat wil zeggen dat u als klant deze zelf betaald, ook wanneer u een groot pakket heeft besteld welke niet met de gewone post opgestuurd kan worden.
 
Indien u een groot pakket retour wil sturen, welke niet met de gewone post opgestuurd kan worden, kunnen wij een afhaling inplannen voor u. De kost van deze afhaling is afhankelijk van het gewicht van het artikel en zal verrekend worden bij de terug storting van uw bestelling. Als de retour aan alle retourvoorwaarden voldoet, zullen wij het totaalbedrag min de verzendkosten terugbetalen. Hou er wel rekening mee, indien wij een afhaling inplannen voor u dan valt de verantwoordelijkheid voor dit transport ook op de klant.
 

Tv’s

€50

Wasmachines, droogkasten, vaatwassers, frigo’s, diepvriezers tot en met 110kg

€90

Amerikaanse koelkasten, SMEG frigo’s tot een max van 170kg

€139

 

4. Levering door LUS

 

>> Levering

De bestellingen worden standaard geleverd van maandag tot en met vrijdag. Op weekend- en feestdagen vinden er geen leveringen plaats.
 
Zodra uw pakket bij ons wordt opgehaald door de transportdienst, ontvangt u een mail met de Track & Trace code.
 
Wilt u het pakketje juist volgen? Dat kan via onderstaande link met de doorgestuurde Track & Trace code:
 
Kleine artikelen:
 
Grote artikelen:

 

>> Leveringstermijn

LUS heeft een zeer grote stockvoorraad aan producten. Indien u een artikel besteld dat in de winkel zelf op voorraad is, zal dat binnen de 24u (enkel op werkdagen) opgestuurd worden naar u.
 
Indien wij het product zelf niet in voorraad hebben en moeten bestellen bij de leverancier, zal de leveringstermijn afhankelijk zijn van het bestelde product. Daarom adviseren we u in dit geval altijd even contact op te nemen met onze klantenservice. Zij zullen hun uiterste best doen om u correct en snel verder te helpen!
 
 

>> Belangrijk om te weten

Controleer de verpakking van uw product alvorens deze te aanvaarden. Wanneer u nog maar een vermoeden heeft dat er schade kan zijn aan uw product dient u de levering te weigeren. 
Bij het aftekenen van goederen bij levering, bevestigd u bij de transportdienst voor het goede ontvangst hiervan.

 

>> Verzendkosten

€ 0 – € 49.99

€ 6 verzendkost

€ 50+

Gratis verzending

 

>> Grote toestellen

Alle grote toestellen zoals tv’s en vloerstaanders worden gratis geleverd tot aan de deur. In een appartementsgebouw geldt de inkomdeur als ‘tot aan de deur’.

 

>> Oude toestellen

Indien u wenst dat het oude toestel wordt opgehaald dient u dat vooraf te melden aan de klantenservice. Oude toestellen dienen voor transport ook ingepakt te worden in een doos en klaar te staan voor afhaling.

 

 

LUS werkt samen met de koeriersdienst DPD voor het verzenden van kleine artikelen naar België en Nederland. Voor groter zendingen naar klanten in België en Nederland wordt er samengewerkt met koerierdienst Dynalogic. De artikelen worden thuis bij de klant geleverd. De opgegeven leveringstermijnen worden geacht bij benadering te zijn opgegeven. De overeengekomen leveringstermijnen hebben niet tot strekking dat LUS na het verstrijken hiervan van rechtswege in verzuim is. LUS heeft het recht over te gaan tot globale of gedeeltelijke leveringen.
 
Indien door omstandigheden de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument kan in dat geval de overeenkomst ontbinden zonder dat hiervoor kosten voor worden aangerekend. De consument heeft echter geen recht op een schadevergoeding.
Cookies? Manage cookies

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Abonneer

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Recent toegevoegd

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Totaal incl. btw:€0
Bestel nog voor €50,00 en de verzending is gratis